پیشنهاد کاهش دوره سپرده‌ گذاری وام مسکن

خبرگزاری ایلنا: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده دوره سپرده گذاری در صندوق پس انداز یکم مسکن از ۶ ماه به ۵ ماه کاهش یابد.

حامد مظاهریان، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی به تشریح وضعیت بازار معاملات مسکن و سیاست‌های آتی وزارت راه و شهرسازی برای تنظیم بازار پرداخت و گفت: چهار سال است که قیمت مسکن پایین‌تر از نرخ تورم بوده و خریداران واقعی در بازار حضور پیدا می‌کنند و این خبر خوبی برای خریداران واقعی  مسکن است. باید درصد افزایش قیمت مسکن را با تورم سالیانه مقایسه کرد. اگر افزایش قیمت مسکن پایین‌تر از نرخ تورم باشد نشان می‌دهد که این بازار خالی از دست سفته‌گران است و خریداران واقعی وارد این بازار شده‌اند که هم‌اکنون این‌گونه است.

افزایش قیمت مسکن پایین‌تر از نرخ تورم است

وی درباره تحولات چند ماه اخیر بازار مسکن گفت: قیمت مسکن و تعداد معاملات انجام شده را می‌توان پیش‌نشانگرهای رونق و رکود نامید. افزایش قیمت مسکن در تهران در پایان مرداد ماه سالجاری نسبت به دوره مشابه سال قبل حدود ۵.۶ درصد بوده است. در این مقطع میانگین قیمت یک مترمربع آپارتمان در تهران ۴.۶۵ میلیون تومان گزارش شده است. شاید در مناطق مختلف این رقم متفاوت باشد ولی این میانگین افزایش در کل کشور نیز اتفاق افتاده است. با توجه به اینکه افزایش قیمت ۵.۶ درصد و تورم حدود ۱۰ درصد است پس هنوز بازار مسکن سودده نیست. لذا کسی به این نتیجه نرسیده که پول را از بانک بیرون بیاورد و وارد بازار مسکن شود.
  ادامه مطلب ...

مرگ دلخراش، زیر تیغ بی اعتمادی!

روزنامه خراسان: مرد 42 ساله ای که همسرش را با انگیزه «بی اعتمادی» به قتل رسانده بود، هنگام بازسازی صحنه جنایت در حضور قاضی ویژه قتل عمد، عنوان کرد: از رفتارهای خودسرانه و غیراخلاقی همسرم خسته شده بودم و دیگر اعتمادی به او نداشتم!!
 
ماجرای این جنایت هولناک هفدهم شهریور هنگامی لو رفت که مردی در تماس با پلیس 110، از وقوع جنایتی هولناک در بولوار بهمن 26 مشهد خبر داد. در پی دریافت این خبر بلافاصله قاضی سیدجواد حسینی که در غیاب قاضی میرزایی (قاضی ویژه قتل عمد) رسیدگی به جرایم مهم را به عنوان بازپرس ویژه جرایم خاص به عهده گرفته بود، عازم محل وقوع قتل شد و به تحقیق در این باره پرداخت.
 
جسد زن 34 ساله ای به صورت نیمه نشسته کنار پشتی منزل قرار داشت و آثار ضربات وحشتناکی بر سر و گلویش خودنمایی می کرد. گزارش خراسان حاکی است: در حالی که تحقیقات میدانی مقام قضایی برای یافتن سرنخی از ماجرای این جنایت هولناک ادامه داشت، پیراهن خون آلود مردانه، راز قتل زن جوان را فاش کرد چرا که فرزند 14 ساله مقتول به مقام قضایی گفت: پیراهن خون آلودی که داخل اتاق قرار دارد متعلق به پدرم است!
 
این گونه بود که قاضی حسینی دستور دستگیری متهم فراری را صادر کرد اما روز بعد مرد 42 ساله که شب را در اطراف کلانتری خواجه ربیع به صبح رسانده بود، تصمیم خود را گرفت و تسلیم قانون شد.  بنابر گزارش خراسان، وی پس از آن که در شعبه 211 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و در حضور قاضی کاظم میرزایی به قتل همسرش اعتراف کرد با صدور قرار قانونی در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت وچگونگی وقوع قتل را بیان کرد.
 
او در ادامه رسیدگی به پرونده و با صدور دستوری از سوی قاضی ویژه قتل عمد، توسط کارآگاهان اداره جنایی به محل وقوع جنایت هدایت شد و مقابل دوربین قوه قضاییه، رازهای زیادی را از سینه اش بیرون کشید.
  
ادامه مطلب ...

علت اصلی رسیدن قیمت دلار به مرز 4 هزار تومان

خبرگزاری تسنیم: سیدحسن حسینی‌شاهرودی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رسیدن نرخ دلار به مرز 4 هزار تومان، گفت: علت اصلی افزایش نرخ دلار، کاهش نرخ سود بانکی است.

وی با بیان اینکه پس از کاهش نرخ سود بانکی، برخی از سپرده‌گذاران پول‌های خود را از بانک‌ها خارج کرده‌ و به سمت ارز و طلا روانه کرده‌اند، افزود: اگر در حوزه اقتصاد تصمیمات بخشی بگیریم اثرات سوء همچون افزایش نرخ دلار و افزایش قیمت طلا را شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم با کاهش نرخ سود بانکی نقدینگی را به سمت تولید ببریم باید زیرساخت‌های مناسبی ایجاد کنیم، اضافه کرد: در صورتی نقدینگی وارد تولید می‌شود که چرخه تولید، صادرات و واردات به خوبی و با برنامه‌ریزی دقیق در خدمت رونق تولید باشد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش نرخ دلار در کشور مزایا و معایب خاص خودش را دارد، افزود: افزایش نرخ دلار برای تجاری که در حوزه صادرات فعالیت می‌کنند و نیاز به واردات مواد اولیه ندارند، مناسب است، اما قطعاً فشار مضاعفی به  تولیدکنندگانی که مواد اولیه از خارج وارد می‌کنند، وارد می‌‌شود.

حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه بالا رفتن نرخ دلار بر بودجه دولت تاثیر می‌گذارد و می‌تواند کسری بودجه را تامین کند، اظهار داشت: شخص رئیس‌جمهور مخالف افزایش نرخ دلار است، اما برخی از شخصیت‌های اقتصادی درون دولت قائل به این هستند که نرخ دلار واقعی نیست و باید به نرخ واقعی خود که بیشتر از اینهاست، برسد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود، از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دعوت می‌شود با حضور در کمیسیون اقتصادی پارلمان، توضیحاتی درباره علل افزایش نرخ دلار و راهکارهایی که برای مهار آن اندیشیده شده به اعضا ارائه کنند.

مرگ 100 روهینگیایی در قایق هنگام فرار از میانمار

خبرگزاری ایرنا:  99 روهینگیایی مسلمان از سوم شهریور ماه در دور جدید بحران راخین میانمار و فرار مسلمانان روهینگیا به بنگلادش در قایق ها جان خود را از دست داده اند.
 
مقامات گفتند که اجساد 7 تن از مسلمانان روهینگیا روز چهارشنبه در سواحل بنگلادش کشف شد و این نشان دهنده خطرات بسیاری است که این اقلیت قومی پیش رو دارد.
 
به نوشته روز پنجشنبه تارنمای شبکه خبر آسیا، از زمان بحران جدید روهینگیا در 25 آگوست (سوم شهریور) در ایالت راخین، دست کم 99 روهینگیایی در قایق های شلوغ فوت کرده اند.
فرمانده مرزی بنگلادش نیز گفت اجساد 7 تن از جمله کودکان روز چهارشنبه در ساحل این کشور پیدا شد.
 
بنابراین گزارش، اجساد دیگری از روهینگیایی های مسلمان سه شنبه شب و روز سه شنبه نیز از قایق هایی روهینگیایی ها در مناطق نزدیک مرز بنگلادش و میانمار به دست آمد.
 
مسلمانان روهینگیا هر روز تلاش می کنند با قایق های کوچک ماهیگیری با عبور از رودخانه 'ناف' خود را به بنگلادش برسانند.
 
بر اساس برآورد سازمان ملل متحد، صدها قایق از روز چهارشنبه گذشته با گذشتن از رود 'ناف' وارد روستاهای بنگلادش در نزدیکی مرز میانمار شده اند.
 
سازمان ملل متحد اعلام کرده است دستکم 370 هزار مسلمان روهینگیایی از سوم شهریور پس از سرکوب نظامی میانمار در راخین به سمت بنگلادش فرار کرده اند. 

حمایت کیت وینسلت از وودی آلن

خبرگزاری مهر به نقل از اسوشیتدپرس: بازیگر سرشناس بریتانیایی با دفاع از تصمیمش برای کار با وودی آلن و رومن پولانسکی کارگردان‌های نامدار هالیوودی از این تجربه به عنوان «فوق العاده» یاد کرد.
 
حمایت کیت وینسلت از وودی آلن و رومن پولانسکی

کیت وینسلت در مصاحبه با نیویورک تایمز از طرح سوالی کمی حاشیه‌دار برافروخته شد و از بازی برای ۲ کارگردان هالیوودی دفاع کرد و گفت چه فیلم‌هایی از وی تا اواخر امسال راهی پرده‌های سینماها می‌شود.

بازی وی در «کوه بین ما» در کنار ادریس آلبا به کارگردانی هانی ابواسد امسال به زودی اکران می شود و علاوه بر آن او بازیگر «چرخ شگفتی» درامی نوشته و به کارگردانی آلن نیز هست.

وقتی از وینسلت سوال شد که آیا اتهامات تحقیرآمیزی که علیه آلن مطرح می‌شود موجب شده که او با این کارگردان همکاری کند، این بازیگر ۴۱ ساله گفت: البته که در این باره هم فکر کردم اما در آن زمان، من وودی را نمی‌شناختم و چیزی درباره خانواده او نمی‌دانستم.

وی افزود: به عنوان بازیگر فیلم، باید فقط قدم بزنید و بگویید، من چیزی نمی‌دانم، واقعا، و نمی دانم کدام اینها درست و کدام نادرست است. اگر قرار باشد فکر کنید همه این حرف‌ها درست است، دارید به یک طرف ماجرا فکر می‌کنید و باید فقط با آن طرف کار کنید.

وینسلت در ادامه گفت: وودی آلن یک کارگردان باورنکردنی است. رومن پولانسکی نیز همین طور و من تجربه فوق‌العاده‌ای از کار کردن با هر دوی این کارگردان‌ها کسب کردم، این است که حقیقت دارد.

وینسلت با پولانسکی در سال ۲۰۱۱ در فیلم «کارناژ» همکاری کرده بود و با وودی آلن در فیلمی که به زودی اکران می‌شود بازی کرده که جاستین تیمبرلیک و جونو تمپل نیز دیگر بازیگران آن بوده‌اند.

شدت و احترامی که وینسلت برای این ۲ کارگردان مشهور به کار برده موضوعی شد که برخی از مردم عصبانی را به انتشار کامنت‌هایی علیه وی واداشت.

وینسلت پاسخی به این اعتراض‌ها نداده است.